خانه » چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم
آخرین بروز رسانی: 12ام اسفند, 1401

چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم

چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم.؟ سوالی که هر خانمی باهاش روبرو شده است. شال و روسری در کشورهای اسلامی ‌نوعی پوشش روزمره میباشد و قسمتی از اصولی هست که درست و غلطش می تواند زیبایی شما را دستخوش تغییر کنند.و به استایل شما زیبایی و جلوه‌ای خاص ببخشد و یکی از مولفه‌های مهم در تیپ و ظاهر به حساب بیاید و اینکه چه طور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم؟

از این رو  این سوال برایمان مطرح می شود که چگونه با توجه به فرم صورت،رنگ پوست و چشم چه طور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم؟ پس باید نکات مهم خرید شال و روسری را بدانید تا با انتخاب صحیح خود، جذابیت استایل خود را دو چندان کنید.

با دقت انتخاب کنید شال یا روسری؟

اولین قدم برای انتخاب پوشش مناسب برای موهای تان این هساش که بدانید شال به شما می آید یا روسری.

در ظاهر شال و روسری خیلی تفاوت ندارند. وظیفه شان پوشاندن موهای است.

فرم قرار گیری روی سر و این دو پوشش نقش زیادی در تغییر چهره و زیبایی صورت دارد. (در فروشگاه اینترنتی شال | روسری لاووک با مشاهده و مقایسه محصولات میتوانید شال و روسری مورد پسند خود را بهترین کیفیت انتخاب و اقدام به خرید شال نمایید.)

چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم

پس به نکات زیر دقت کنید:

اگر برجستگی‌های سینه‌تان زیاد است و دوست دارید آن را بپوشانید، انتخاب روسری های چهار گوش،نخی و بلند می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشند.البته در نظر عموم جامعه،روسری پوششی رسمی میباشد که مناسب افراد با سن بالا بوده و می خواهند همه جا رسمی تر ظاهر شوند.شال پوششی جوان پسندتر و غیر رسمی است.هر چند این نظر نسبتا کارشناسانه به نظر نمی‌آید اما بهتر است در انتخاب‌تان آن را در نظر بگیرید. (لاووک جدیدترین و بروز ترین سایت خرید اینترنتی روسری.)

چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم

( با هانی مزون استایلت رو تکمیل کن و زیبایت رو دو چندان کن)

چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم که با فرم صورتمون هماهنگ است؟

در این قسمت باید ببینید فرم صورت شما به چا شکلی میباشد تا بر اساس آن چه طور شال و روسری مناسب انتخاب کنید. (لاووک بروز ترین سایت خرید اینترنتی شال.)

چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم

انتخاب شال و روسری مناسب برای صورت های گرد:

اگر جزو افرادی هستید که صورت گرد و پیشانی عریض و کوتاهی دارید. شما باید به گونه ای روسری و شال را سر کنید که پیشانی بلندتر دیده شود.می توانید از هدبند یا دستمال سر استفاده کنید اما تا حد امکان از هد بند استفاده نکنید.
از تا کردن کناره های روسری خودداری کنید و آن را به صورت مستطیلی ببندید.
روسریهایی با جنس محکم و حالت دار با نوارهای پهن و کشیده را انتخاب تا هنگام تا زدن از وسط به صورت عمودی رو سر قرار بگیرد و به صورت شما شکل بدهد.

انتخاب شال و روسری مناسب برای صورت های مستطیلی:

اگر دارای صورت مستطیلی هستید. در این حالت باید طوری شال یا روسری خود را به سر کنید. که در قسمت پیشانی و چانه لب های تیز صورت گرد شده. طول صورت کوتاهتر و لبه های تیز صورت را گرد نشان دهد.

شال ها بهترین گزینه برای صورت های مستطیلی شکل هستند.
انتخاب انواع هدبند و اکسسوری های تیره زیر روسری باعث می‌شود. تا پیشانی شما کوتاه تر به نظر برسد. تا زدن شال و روسری در اطراف صورت و گرد بستن آن باعث نمایش تا گونه های شما می شود. همچنین از مدلهایی که در پشت بسته می شوند دوری کنید. شال و روسری هایی که طرح های چهارگوش دارند. را انتخاب نکنید. در صورت انتهاب روسری بهتر میباشد روسری با طرح خطوط افقی انتخاب کنید. تا وقتی از وسط تا می کنید خط های مورب چهره تان را مقداری گردتر نشان دهد.

انتخاب شال و روسری مناسب برای صورت های مثلثی:

اگر جزو افرادی هستید. که عرض چانه خیلی کم و نوک تیز و در عوض پیشانی عریض دارید. باید روسری و شال را طوری سر کنید. که قسمت پایین چانه پوشیده و عرض پیشانی را کم کنید تا چانه متناسب به نظر بیاید.

تا حد امکان از هد بند استفاده نکنید.

شال و روسری های طرح چهارگوش و مدل هایی که در پشت بسته می شوند را انتخاب نکنید. به جای آن شال هایی با جنس نرم بخرید.

چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم که رنگ آن متناسب با رنگ صورت باشد

چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم

(شما عزیزان همچنین می توانید از سایت هانی مزون اقدام به خرید لباس پرنسسی زیبا و خاص متناسب دختر کوچولوهایتان کنید و از یک خرید انلاین مطمن لذت ببرید)

انتخاب رنگ شال و روسری از اهمیت بسیار زیادی در انتخاب شال و روسری می باشد. یکی از دلایل اهمیت انتخاب رنگ شال و روسری را می توان به نزدیک بودن این پوشش به صورت خانم ها نسبت داد. در صورتی که بین رنگ پوست و انتخاب رنگ شال و روسری هماهنگی وجود داشته باشد واقعا زیبا و جذاب به نظر خواهید رسید. اکثر خانم ها به دنبال این هستند که روسری خود را با کیف و کفش خود ست کنند که متاسفانه به هماهنگی رنگ شال و روسری خود به پوست صورت اهمیت نمی دهند که این اشتباه آن ها می باشد. از این رو در ادامه بررسی خواهیم کرد چه طور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم. تا بهترین خرید شال و روسری را داشته باشیم.

قبل از انتخاب رنگ شال و روسری بهتر است به رنگ پوست تان توجه کنید.

افراد با رنگ پوست سرد

افراد با رنگ پوست سرد، رنگ رگ مچ دست به رنگ آبی و بنفش است.  باید انتخاب از طیف تیره رنگ های سرد باشد تا با چهره شان همخوانی داشته باشد. طیف رنگی صورتی، سبز، آبی نفتی و بنفش رنگهای مناسبی برای این افراد هستند.

افراد با رنگ پوست گرم

افراد با پوست گرم، رگهای مچ دستشان به رنگ سبز کم رنگ و زیتونی است. شال و روسریهایی با رنگ های گرم مانند نارنجی، قرمز، شتری برای این پوست ها مناسب است و می تواند ترکیب جذابی را بسازد.

افراد با رنگ پوست خنثی

افراد با رنگ پوست خنثی، رنگ رگ مچ دستها به رنگ سبز و آبی است. این افراد می توانند هر رنگی را انتخاب کنند. همه رنگ های مناسب برای پوست این افراد میباشد و با اسودگی می‌توانند رنگ مورد نظررا انتخاب کنند.

افراد با رنگ پوست برنزه

افراد با پوست برنزه ای رنگهای خیلی تیره برای چهره یشان مناسب نیست و به اصطلاح رنگ صورت را خفه می کند و به زیبایی ضورشتشان، مجال بروز نمی‌دهد.

تاثیر رنگ چشم برای انتخاب رنگ شال و روسری

چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم

چشم های شما جز اولین عضو صورت هستند که شما را به دیگران می‌شناسانند و از همین جهت بسیار خارق العاده هستند.برای افزایش تاثیر چشم بر اطرافیان باید در انتخاب رنگ شال و روسری خلاقانه عمل کرد. بهتر است رنگ شال و روسری شما با رنگ چشم هایتان هماهنگی داشته باشد.

برای افرادی که چشمانی با رنگ سبز یا میشی دارند،روسری با رنگ صورتی و یا بنفش به پیشنهاد می شود. البته تن رنگ قرمز نیز گزینه مناسبی می باشد.

برای افراد با چشم هایی با طیف رنگی آبی و دریایی دارند شال و روسری با رنگ های گرم مانند قرمز قرمز و نارنجی پیشنهاد می شود.

افراد با چشم های قهوه ای درانتخاب رنگ شال و روسری راحت تر هستند و دست‌شان بازتر است. افراد چشم قهوه ای می توانند هر رنگ شال و روسری را برای خود انتخاب کنند تا کاملا زیبا و جذاب به نظر برسند. البته رنگ های سفید، مشکی و قهوه خیلی پیشنهاد نمی شود.

از نکات مهم دیگر چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم، جنس پارچه است

چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم

یکی از مهم‌ترین نکته ای در مورد اینکه چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم؟ انتخاب جنس پارچه مناسب است، زیرا هر پارچه ای برای تولید شال و روسری مناسب نیست و همچنین با توجه به تغییر فصل ها پارچه هایی که برای تولید شال و روسری مورد استفاده قرار می گیرند نیز متفاوت است.معیاری که باید در این جا در نظر بگیرید آب و هوا است. پارچه‌ای را انتخاب کنید که متناسب با فصل مورد نظر باشد. برای مثال بانوان ترجیح می دهند در روزهای گرم سال از شال و روسری استفاده کنند که جنس نازک و لطیفی دارد و در روزهای سرد سال نیز از شال و روسری استفاده کنند که جنس ضخیم تری دارد مانند شال بافتنی. در فروشگاه اینترنتی شال | روسری لاووک با مشاهده و مقایسه محصولات میتوانید شال و روسری مورد پسند خود را بهترین کیفیت انتخاب و اقدام به خرید روسری نمایید.

پارچه نخی یا پنبه ای

از خصوصیات آن می توان خنک بودن، نرمی و عدم حساسیت اشاره کرد. لباس های نخی به دلیل اینکه هوا را رد و بدل می کنند، حرارت بدن را به بیرون منتقل می کنند و باعث ایجاد خنکی می شوند که مناسب فصل بهار و تابستان می باشد. پارچه نخی با توجه به نوع الیاف آن چند نوع دارد که شامل متقال، چیت، ویسکوز و… می شود.

پارچه فاستونی

پارچه ای با الیاف طبیعی مانند پشم و مصنوعی مانند پلی‌استر است. این پارچه در گرماژ‌های متفاوت و به صورت ساده یا طرح‌دار تولید می‌شود.فاستونی در تولید انواع مانتو، کت و شلوار، کت و دامن و … کاربرد دارد.

پارچه ارگانزا

پارچه ای سبک شفاف و ساده که در اصل از ابریشم ساخته شده است. همچنین می‌تون از الیاف مصنوعی مانند پلی استر و نایلون این نوع پارچه را تولید کرد. ارگانزا بسیار لطیف و مستعد پارگی است که با سوراخ های کوچکی در سراسر پارچه مشخص می شود. .کیفیت این پارچه با تعداد سوراخ ها مشخص می شود به طوری که پارچه هایی با سوراخ های بیشتر، از کیفیت بهتری برخوردار هستند. تور ارگانزا برای دوخت لباس های شب و عروس بسیار محبوب است زیرا درخشندگی بی نظیری دارد. ارگانزا به دلیل ماهیت فوق العاده ظریفش بسیار مستعد چروک شدگی و پارگی است.

(در هانی مزون با مشاهده و مقایسه لباس های عروس با یکدیگر میتوانید اقدام به خرید لباس عروس مورد پسند خود با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت کنید)

پارچه ابریشم توییل

توییل با نخ های زیادی که مات، ضخیم و بادوام ساخته شده است. در الگوهای ساده و متداول از تار و پود های مستقیم استفاده می ‌شود. بافت توییل یکی از ایده‌ های کلاسیک است.

اخرین نکته چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم، انتخاب شال و روسری متناسب استایل روزانه شما هستش

چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم

یکی دیگر از نکات چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم که باید به آن دقت کنبم، کاربرد شال و روسری می باشد.

باید دقت کرد که شال و روسری انتخابی برای استفاده روزمره بهتر است یا برای موارد خاص.طرح‌های شال و روسری به طور کلی سه بخش قابل تقسیم هستند:

طرح‌های شال و روسری به طور کلی سه بخش قابل تقسیم هستند:

  • اسپرت، غیر رسمی یا کژوال
  • مجلسی
  • رسمی

شال و روسری اسپرت، غیر رسمی یا کژوال

این دسته معمولاً با استایل روزانه برای خرید ، پیاده روی یا محل کار استفاده میشود. معمولاً از سبک ساده، بدون الگو و طرح خاصی میباشد.

شال و روسری مجلسی

این دسته از پارچه‌های خاص و سبک تهیه می شوند و مناسب مهمانی‌ها و مجالسی مانند عروسی یا جشن تولد‌هستند. طرح‌های این دسته، شلوغ‌تر و اکثر موارد روی پارچه ها کار شده و طرح‌های پیچیده و رنگارنگ دارند.

شال و روسری رسمی

این دسته از شال و روسری از رنگ‌هایی جیغ و طرح‌های شلوغ  استفاده نشده است. و برای جلسات کاری، سمینارها و در محل هایی که رسمی میباشد مناسب‌تر است.برای استفاده در محیط کار بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

خرید شال و روسری از فرشگاه اینترنتی شال | روسری لاووک
دسته‌بندی: مد و لباس

دیدگاه خود را بنویسید